أسألك يا آلهي

أسألك يا آلهي


أسألك يا آلهي - تحقيق مرادي
فأجبتني - أني قريب أجيب دعوة الداعي
دَعوتك يا آلهي - متى أصل لمرادي
فأجبتني - أني أحب المٌلحين في الدعاءِ
فألحّيت بدعائي - متى أرى مرادي
فأجبتني - أن كل شئ بآوانِ
فبَكيت وانهمرت دموعي
أسألك يا آلهي - متى هذا الآوانٍ
فأجبتني - أن خلقت آدم من تراب وقلت له كن فكان
فسجدت خاشعة - يا آلهي أرحمني - أسألك أجابتي الدعاءِ
فأجبتني - استعيني بالصبر والصلاةِ
فقلت طائعة - لبيك يا آلهي

بتاريخ 25-2-2007

هناك ٧ تعليقات:

Ahmed EIssa يقول...

ربنا ينولك مرادك ويقربك منه
البوست ده جميل بجد

Love & Friendship,this is my life يقول...

ربنا ينولك مرادك يا رشا
المهم تمسكى بالايمان

ان شاء الله من المتابعين :)

ba7re يقول...

ربنا ينولك مرادك و يتقبل دعائك يارب
و يقينك بقبول الله طريقك لتحقيق مرادك
:)
ربنا يكرمك يا كايند

Shreef يقول...

اد ايه الكلام ده مؤثر بجد..ربنا يحميكي و احنا معاكي

khaled يقول...

الله الله
كلام جميل
ربنا يوفقك و يكرمك

3lool يقول...

جميل اسلوبك حقيقي
كلمات حسيتها قبل قراءتها

تحياتي لك

أنا أفكر إذن أنا موجود يقول...

آسفة جداً لتأخري في الرد على البوست ده نظراً لظروف قهرية مرضية

أحمد
ربنا يخليك ويكرمك،، وربنا يكرمنا جميعاً

نيرة
الحمد الله يا نيرة مقتنعة أن كل شئ بأيد ربنا وعلى العبد السعي فقط والنتيجه بيد الله ..
ربنا يخليكي ليا يارب

جودة
منور المدونة ،، ويارب أشوفك عندي دائماً .. والمدونة تكون عجبتك
والحمد الله ندعو ونحن موقنين بالإجابة إن شاء الله
ربنا يكرمك

شريف
ربنا يخليك ويكرمكنا جميعاً
شرفت المدونة

خالد
شرفت مدونتي المتواضعه
وجزاك الله خيراً على مدونتك التعليمية ..وخيركم سابق علينا

علول
شرفت المدونة في أول زيارة ليه
وياريت تتكرر إن شاء الله

ربنا يخليكم ليه كلكم
ويكرمنا جميعاً

وعاوزة أقولكم أن كلمة ( مرادي ) دي كلمة مجمعة
لأن نفسي أحقق حاجات كتير
حاجات في الدنيا وحاجات في الآخره
نفسي ربنا يكرمني بزياة لبيته الحرام ولو مرة واحده
أدعي فيها ربنا أن يشفي ماما وبابا ويطولنا في عمرهم عشان معندناش غيرهم أنا وأختي
نفسي أدرس واتعلم أكثر وأحصل على مؤهل أعلى لاني بأحب الدراسة
نفسي أشتغل بجد وأعمل حاجه تنفع الناس
نفسي أحقق طموحي وألف العالم في 30 يوم بس
نفسي أكون أم صالحة ومربية لخير الأبناء
نفسي في ولد صالح يذكرني بعد ما أموت
نفسسسسسسسسسسسسسسسسي في حاجاااااااااااااااااات كتير

ربنا يكرمنا بيها جميعاً
مادامت في رضاء وطاعة الله

مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ